10 змін, які очікують вчителів у 2019-2020 навчальному році
1. Оплата праці
Реформа оплати праці передбачає збільшення оплати праці для всіх освітян від 20 до 70% вже наступного року, а також поетапне продовження підвищення зарплати для них до 2023 року. Відповідну Постанову було прийнято,10 липня 2019 року, Кабміном на засіданні в Будинку Уряду.
Кабінет Міністрів України підвищив з 1 вересня 2019 року на 10 відсотків посадові оклади(ставки заробітної плати) педагогічним працівникам, оплата праці яких здійснюється не за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам і яким не підвищили посадові оклади у 2018 році, а саме педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти.
- Сертифікація
Відбудеться перше ЗНО для вчителів – 31 жовтня 2019 року.
У 2020 році продовжиться Сертифікація педагогічних працівників. Кількість і склад учасників визначає Міністерство освіти і науки.
- Освітній омбудсмен
Інститут освітнього омбудсмена створений для захисту прав здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників. До посади освітнього омбудсмена виписано дуже чіткі вимоги. Зокрема, він не може поєднувати свою роботу з іншою діяльністю, окрім творчої та викладацької, має бути громадянином України, що проживає на території держави не менше 5 років, мати вищу освіту та відповідний досвід роботи, а також вільно володіти державною мовою.
Кабінет Міністрів офіційно призначив директора школи Сергія Горбачова на посаду освітнього омбудсмена. Відповідне рішення було ухвалено 14 серпня 2019 року, у приміщенні Будинку Уряду.
- Зменшення «паперової» роботи
У повній мірі в навчальних закладах повинна запрацювати нова Інструкція з діловодства, яка була прийнята минулого навчального року.
Необов’язковими стають плани роботи класних керівників, вихователів, бібліотекарів, методичних об’єднань, гуртків, спортивних секцій, поурочні плани, що складались на основі календарно-тематичних. Відтепер ці документи можуть створюватись лише за рішенням педагогічної ради закладу освіти та мати довільну форму й структуру, що має полегшити щоденну роботу вчителя. Продовження